Stop met ‘klussen’ en verkoop je eigen aanbod!

Hoe zou het zijn wanneer jij vanaf NU alleen nog maar je eigen aanbod verkoopt?!

Veel kenniswerkers worstelen met deze vraag. Ze werken veel “op maat” en richten zich op verzoeken van de klant. Hierin schuilt het gevaar dat ze “klussen” gaan uitvoeren voor een klant. Ze verkopen niet hun eigen aanbod.

Het belangrijkste probleem van een wisselend aanbod is: het kost je verschrikkelijk veel tijd en energie. Je pakt teveel verschillende projecten (op maat) aan om geld te verdienen en verliest je focus. Je moet jezelf steeds opnieuw voorbereiden en inlezen. Je aanbod is niet “herhaalbaar”.  Je inkomen is bovendien vaak niet voorspelbaar en wisselt per opdracht.

Wanneer jij je eigen aanbod verkoopt

  • heb je een duidelijke visie op hoe jouw klant het beste resultaat behaalt.
  • wordt je dienst opschaalbaar en herhaalbaar.
  • bepaal je vooraf je prijzen.
  • krijg je inzicht in wat je per jaar aanbiedt en bepaal je zelf jouw omzet.
  • krijg je focus.
  • ga je bewuster om met jouw kostbare tijd en energie.
  • heb je regie over jouw bedrijf en bent de specialist!

Ben jij klaar om in 2015 meer te verdienen met je eigen onweerstaanbare aanbod?
Zet dan twee belangrijke stappen:

Stap 1: Ontwerp je Marketingpiramide (een weergave van je productenaanbod)

Het geeft de prijs en serviceniveaus aan van de manier waarop JIJ werkt (van hooggeprijsde tot gratis diensten en producten). Kies in eerste instantie voor minimaal 3 en maximaal 5 diensten/producten. Het moet wel leuk blijven ;).
Je creëert zo een serie van diensten. Het maakt duidelijk hoe klanten van het ene naar het andere aanbod kunnen stromen, waardoor je ze langer kunt behouden. Doe dit op hoofdlijnen! Bedenk welk resultaat je dienst/product oplevert.
Tip! Begin altijd met het bedenken van je ‘hoogst geprijsde dienst’. Het wordt dan makkelijker om lagere geprijsde diensten te bedenken.
Klanten zijn blij omdat ze op verschillende manieren en tegen verschillende prijzen je hulp kunnen krijgen.

Tip! Altijd eerst je dienst verkopen en dan pas de inhoud en vorm ontwikkelen! Test je aanbod en zorg dat je het eerst op resultaten verkoopt. Zo weet je zeker dat er vraag naar is! De inhoud en vorm van het aanbod komt later. Wanneer jij bijvoorbeeld een training verkoopt, kan jij met deze positieve motivatie gemakkelijk de inhoud en vorm bedenken. Heb vertrouwen in jouw inhoudelijke kennis en creativiteit!

Stap 2: Ontwerp je Marketingkalender (een duidelijke jaarplanning van je productenaanbod).

Het geeft inzicht in wat je per jaar gaat aanbieden en wat je ermee gaat verdienen. Jij bepaalt dit namelijk zelf!
Je houdt focus.
Je gaat bewuster om met jouw kostbare tijd en energie!
Je gaat in minder tijd meer verdienen.

Heb je te weinig klanten en inkomen? Het is mijn vak om mensen hierbij te helpen en ik geef je graag advies wat je in jouw situatie kunt doen om meer kansen te creëren. Je kunt mij altijd hierover mailen of bellen (via info@motivatiefabriek.nl of 06-23199116)!