Hoe ‘friet’ mijn avond veranderde…

Laatst wilde ik samen met vrienden lekker uit eten, maar dat liep anders dan ik had verwacht.

Een paar lekkere glaasjes wijn zorgde er voor dat wij pas om 20:30 uur aan tafel gingen.
En dan heb ik honger.

Ik had er zin in en dook in de menukaart.

Mijn oog viel gelijk op een smaakmakende foto met de titel:
‘Ga voor ons Belgisch Menuuke’.

Kruidig en langzaam gegaard stoofvlees.
Verse handgesneden frieten én zelfgemaakte mayonaise met een zuurtje.

Ik ben een liefhebber van haute cuisine maar zeg nu eerlijk, er gaat toch niets boven zelfgemaakte frieten en mayonaise!

Mijn keuze was dus snel gemaakt.
Tot verbazing van Rick…
Ik geef het toe: ik ben zo’n type die in een restaurant niet kan kiezen en altijd eerst aan mijn partner vraagt: ‘Weet jij het al?’ ‘Wat neem jij?’

Maar déze zeer smakelijke foto en omschrijving lieten mijn businesscoach hart een sprongetje maken.
Deze aantrekkelijke marketing was uitstekend! Ik was om!

Na het doorgeven van onze bestelling, kregen wij eerst nog een ‘gratis’ broodplank. Je weet wel van die veel te dikke sneden “eerlijk vezelrijk oerbrood”

Nooit begrepen wie dit heeft verzonnen.

Je krijgt gewoon een half bruin voor je neus, terwijl je nog 3 gangen te gaan hebt. Wat voor veel mensen na het eten van die dikke sneden, vaak eindigt in een 2 gangenmenu, want dat toetje past echt niet meer.

Gemiste kans voor het restaurant!
En dat snapt mijn businesscoach hart dan weer niet… 😉

Ik liet het oerbrood links liggen, want ging voor de verse handgesneden frieten!

Tenminste dat dacht ik….

Want toen mijn (enigszins waterige) stoofvlees werd geserveerd, zag ik überhaubt géén friet op mijn bord.

Iedereen had zijn gerecht ondertussen gekregen inclusief een gezamenlijke schaal (fabrieks)friet.
En ik wachtte geduldig op de terugkeer van onze serveerster…

Toen ik haar na 5 minuten nog steeds niet zag, sprak ik een andere serveerster aan:
‘Sorry, maar volgens mij is jouw collega mijn friet en mayonaise vergeten’.
‘Nee, hoor’ zei ze met een verontwaardigde blik.
‘Daar staat het’ en ze wees naar de gezamenlijke bak fabrieksfrieten en het ieniemienie bakje frietsaus! op onze tafel.
‘Goh, maar wat is daar vers en handgesneden aan?’ vroeg ik haar.
‘Eigenlijk niets’ antwoorde ze ongemakkelijk en liep door.

Wat denk je?
Dat ik daarna nog voor de ‘heerlijke handgemaakte belgische pralines’ ben gegaan?

Je belofte als ondernemer waarmaken is zo ontzettend belangrijk!
Als je niet levert wat je verkoopt, verlies je direct het vertrouwen van je klant.
Je loopt ook nog eens het risico op slechte reclame.

Natuurlijk vind ik het belangrijk dat je marketing, leuk, interessant en aantrekkelijk maakt. Mits je als ondernemer ook geeft wat je de klant belooft!

Ik test mijn nieuwe diensten altijd in de vorm van een casestudie, vóór ik het op de markt breng.

Over een paar weken ga ik met een kleine groep ambitieuze ondernemers aan de slag en laat ik onder andere zien hoe ze dit ook kunnen doen.

Ik laat zien hoe ze met een handige casestudie tool eerst hun eigen aanbod ontwerpen én daarna op een praktische manier testen.
Dit zorgt ervoor dat zij met veel vertrouwen hun eigen aanbod voor een goede prijs gaan verkopen, omdat ze weten dat het echt werkt!

Deze ontwerp & test methode geeft voldoening, tevreden klanten en positieve reclame!

Het programma start eind mei en ik heb er heel veel zin in!
Lees hier meer over het programma, er zijn nog een paar plekken beschikbaar.

Ik gun het alle zzp-ers dat ze hun eigen onweerstaanbaar aanbod verkopen en ná het leveren van hun diensten óók nog een ‘bedankje’ krijgen van hun klant!

Motiverende groet,

Mandy