Hoe je in een JA modus komt en dit doorgeeft aan je klant!

Ok, je staat op het punt om een klant te spreken of een spreeksessie te geven.
Dan is het heel belangrijk dat jij zelf een prettige energie creëert voordat je met de klanten in contact komt!

Als jij in een goede flow en energie zit, steek je jouw klanten hiermee aan!

Met de juiste energie word je ook veel aantrekkelijker én vergroot je direct de kans dat klanten ook je aanbod willen kopen!

Ik wil graag 5 vragen met je delen die jij aan jezelf kunt stellen voordat je het contact met je klant(en) aangaat.

De antwoorden op deze vragen zorgen direct voor een positieve energie!

Voordat je deze 5 vragen gaat beantwoorden is het handig om eventuele spanning in je lichaam naar beneden te halen. Zo kan jij helemaal met je aandacht bij het klantgesprek of de spreeksessie zijn.

Hier een simpele ademhalingsoefening om snel de spanning in je lichaam te verlagen:

  • 4 tellen inademen door je neus (met gesloten mond).
  • Hou je adem 7 tellen vast.
  • 8 tellen uitademen door geopende mond (op de manier alsof je condens op een spiegel wilt aanbrengen).

Als de spanning in je lichaam groot is, lukt het niet gelijk om 8 tellen uit te ademen.
Doe de oefening een aantal keren en je zal merken dat het steeds makkelijker gaat en je direct rustiger wordt.

Visualiseer nu jouw ideale klant. Je weet wel: die hele fijne!
Die klant die je energie geeft (en niet kost).
Waarbij alles als vanzelf lijkt te gaan en die jou waardeert!

Met dit rustige gevoel beantwoord je vervolgens de volgende 5 vragen:

1. Hoe wil ik mij voelen tijdens het klantcontact?
(bijvoorbeeld: Nieuwsgierig, Open, Grappig, Geconcentreerd… etc.)

2. Wat is mijn belangrijkste waarde/vaardigheid die ik graag in dit contact wil laten zien?
(bijvoorbeeld: Ik wil mijn klant laten lachen. Ik wil inspiratie geven om een volgende stap te zetten. Ik will de klant motiveren om door te zetten. Ik wil verbinding creeren…etc.)

3. Wat mag ik NU loslaten om er echt helemaal voor deze klant(en) te kunnen zijn?
(bijvoorbeeld: Het gevoel dat ze niet op mij zitten te wachten. Het gevoel ik niet goed genoeg ben. Het maakt niet uit of de klant ja/nee zegt op mijn aanbod dus ik mag het ‘eindresultaat’ loslaten. Mijn oordeel over ‘geld’ wanneer ik mijn prijs noem…ect.)

4. Waarom is mijn aanbod zo geweldig?
(bijvoorbeeld: Omdat ik laat zien hoe klanten kunnen leven van datgene dat zij het allerliefste doen. Omdat ik klanten laat zien hoe ze in minder tijd een goedlopend bedrijf runnen, zodat ze meer tijd overhouden voor hun gezin en vrienden. Omdat ze handige en praktische templates en checklisten krijgen die ze gelijk kunnen toepassen. Omdat ik altijd zorg dat klanten niets tekort komen en heerlijk worden verzorgd. Omdat ik persoonlijke coaching hoog in het vaandel heb staan…etc.)

Ga door! Ga door!
Alles is er al. Je moet het af en toe zelf ook weer even zien en horen. 😉

5. Wanneer is dit contact voor mij een succes? Wat is voor mij de allerbeste uitkomst?
Visualiseer jezelf even iets verder in de toekomst: het klantcontact is geweest en je komt thuis. Hoe wil jij jezelf dan graag voelen en hoe wil je graag terugkijken op dit klantcontact?

Deze stappen en vragen helpen je om vóór het klantcontact onzekerheid weg te nemen. Je stopt met overanalyseren en forceren.

Wanneer je focust op de barrières verdwijnt je doel;
wanneer je blijft focussen op je doel verdwijnen de barrières…

-Napoleon Hill-

Door het beantwoorden van de vragen ervaar je weer wat JIJ werkelijk belangrijk en prettig vindt.
Kies vooraf bewust voor jouw respons i.p.v. van onbewust te reageren op allerlei prikkels.

Dan rest mij nu niets anders meer dan je heel veel plezier te wensen bij je volgende klantcontact!

Motiverende groet,
Mandy